Řešení chyb

Občas něco nefunguje.
Možná najdete nápovědu tady.
A když ne, nebojte se zeptat.

 

Napiště nám

Chyby přihlašování

Nepřihlášen

Zadám správně jméno i heslo a pořád jsem nepřihlášen. Nejprve pořádně zkontroluji jméno i heslo, protože občas se člověk prostě uklepne - zvlášť na mobilu, to není žádná ostuda :) Teď mám všechno zadané fakt správně a pořád nepřihlášen. Na obrazovce se objevuje ošklivé hlášení:
 

Možná jsem si předchozími pokusy zablokoval přístup. Nezbyde, než se přihlásit na web stránky zonky.cz a tím účet odblokovat. Při přihlášení budu možná muset potvrdit, že nejsem robot, protože byl účet zablokovaný, ale pokud mě zonky přihlásí, tak se mi teď už přihlásí i Zonkios.

Přihlášení na www.zonky.cz

Problémy s notifikacemi

Nechodí. Necinkne. Nic. A všechno mám nastavené správně. Všechny zvolené ratingy mám v nastavení oznámení zaškrtnuté a nemám zapnutý hlavní vypínač oznámení (Vypnout všechna oznámení) hned nahoře v nastavení Oznamování a Autoinvest.

Zkontroluji následující body. Je možné, že se mě některé nebudou týkat, ale ať mám jistotu:

  1. Povolil jsem po instalaci aplikace a po jejím prvním spuštění příjem notifikací? Kdyžtak zkotroluji povolení přímo v iOS: Nastavení - Zonkios - Oznámení - Povolit oznámení (musí být zapnuto)
  2. Zkontroluji, zda mám pro Zonkios povolenou aktualizaci na pozadí, přímo v iOS: Nastavení - Zonkios - Aktualizace na pozadí (zapnuto)
  3. Nastavení "Aktualizace na pozadí" z bodu 2 je zašedlé a nelze jej zapnout nebo vypnout? Potom mám v iOS vypnuté aktualizace na pozadí pro všechny aplikace a to je kámen úrazu. V iOS jdu do Nastavení - Obecné - Aktualizace aplikací na pozadí a přepínač "Aktualizace aplikacína pozadí" dám do polohy zapnuto. Pokud chci šetřit baterii, v seznamu aplikací zapnu přepínač jenom u aplikace Zonkios, u ostatních ho vypnu. 
  4. Nemám zapnutý režim šetření baterie? V tomto režimu je aktualizace aplikací na pozadí zakázána a notifikace chodit nemusí. V iOS:  Nastavení - Baterie - Režim nízké spotřeby (musí být vypnuto)
  5. Nevypínám aplikaci jejím odstraněním ze seznamu spuštěných aplikací? Pokud ji tak vypnu (tj. 2x Home tlačítko a pak ji swipem nahoru odstraním ze seznamu), notifikace nebudou chodit. Pokud chci odejít z aplikace, stlačím prostě jen tlačítko Home.
  6. Nejsem připojen k internetu přes WiFi, kterou máme u nás ve firmě? Firemní WiFi může být restriktivní a může omezovat příjem notifikací.  Pokud mi notifikace nechodí, zkusím na zkoušku vypnout WiFi a telefon se mi automaticky připojí k datové síti mého mobilního operátora. Počkám, zda notifikace nezačnou chodit.

Všechno zkontrolováno a všechno je v pořádku, tak co teď? Zkusím ještě tohle:
  1. Odinstaluji Zonkios
  2. Znovu si ho nainstaluji z AppStore
  3. Při prvním spuštění Zonkiose si dám pozor, abych povolil příjem notifikací, když se mě zeptá
  4. Poté počkám cca půl minuty na tržišti
  5. Stisknu tlačítko Home na iPhonu a poté opět spustím Zonkios
  6. Počkám další cca půl minutu na tržišti

Tím dám aplikaci šanci navázat spojení s notifikační službou i při pomalém nebo nespolehlivém internetovém připojení. Stačí, když to udělám jenom jednou, po první instalaci aplikace. Nemusím to dělat pokaždé po spuštění Zonkiose. :)



Problémy s autoinvestem

Jak to že mi Zonkios automaticky neinvestuje? A proč někdy autoinvest "nestíhá" zainvestovat a podle jakého klíče či priority se dělí investice na jednotlivé investory?

Autoinvest v Zonkiosu funguje na principu automatického investování na základě došlého oznámení o nové půjče na tržišti. Tak, jak jsem dosud investoval ručně, když přišlo oznámení o nové půjčce, tak se nyní Zonkios pokusí zainvestovat sám. Rozdíl je pouze ten, že oznámení o nové půjčce se mi nezobrazí, zobrazí se pouze výsledek pokusu o autoinvest (Úspěšná / Neúspěšná autoinvestice do Zonky půjčky).

Žádný přerozdělovací klíč mezi investory tedy neexistuje. Buď oznámení o nové půjčce přijde do Zonkiosu rychle a on stihne zainvestovat, nebo ne. Rychlost doručení notifikace je silně závislá od Zonky (kdy půjčku vystaví na tržišti), pak infrastruktuře Applu i aktuální rychlosti připojení mobilu k internetu. Rychlost doručování oznámení průběžně vylepšujeme.

Pokud mi Zonkios automaticky neinvestuje vůbec, zkontroluji, zda mám správně povolené nastavení notifikací:

Zkontroluji následující body. Je možné, že se mě některé nebudou týkat, ale ať mám jistotu:

  1. Povolil jsem po instalaci aplikace a po jejím prvním spuštění příjem notifikací? Kdyžtak zkotroluji povolení přímo v iOS: Nastavení - Zonkios - Oznámení - Povolit oznámení (musí být zapnuto)
  2. Zkontroluji, zda mám pro Zonkios povolenou aktualizaci na pozadí, přímo v iOS: Nastavení - Zonkios - Aktualizace na pozadí (zapnuto)
  3. Nastavení "Aktualizace na pozadí" z bodu 2 je zašedlé a nelze jej zapnout nebo vypnout? Potom mám v iOS vypnuté aktualizace na pozadí pro všechny aplikace a to je kámen úrazu. V iOS jdu do Nastavení - Obecné - Aktualizace aplikací na pozadí a přepínač "Aktualizace aplikacína pozadí" dám do polohy zapnuto. Pokud chci šetřit baterii, v seznamu aplikací zapnu přepínač jenom u aplikace Zonkios, u ostatních ho vypnu. 
  4. Nemám zapnutý režim šetření baterie? V tomto režimu je aktualizace aplikací na pozadí zakázána a notifikace chodit nemusí. V iOS:  Nastavení - Baterie - Režim nízké spotřeby (musí být vypnuto)
  5. Nevypínám aplikaci jejím odstraněním ze seznamu spuštěných aplikací? Pokud ji tak vypnu (tj. 2x Home tlačítko a pak ji swipem nahoru odstraním ze seznamu), notifikace nebudou chodit. Pokud chci odejít z aplikace, stlačím prostě jen tlačítko Home.
  6. Nejsem připojen k internetu přes WiFi, kterou máme u nás ve firmě? Firemní WiFi může být restriktivní a může omezovat příjem notifikací.  Pokud mi notifikace nechodí, zkusím na zkoušku vypnout WiFi a telefon se mi automaticky připojí k datové síti mého mobilního operátora. Počkám, zda notifikace nezačnou chodit.





bugreport@zonkios.cz